.il caffè dei libri
branding
Udine | Trieste | 2018
An ambitious format, an idea – replicable – of literary coffee that includes multiplicity in all its aspects. We have thoroughly investigated the proposed ingredients, reaching the self-evident conclusion that books are made of letters, and alphabet is their DNA. Hence the proposal: a system of signs that, spreaded in the space of the Café, sealed a unique experience from many points of view. Shop windows then become a first manifesto, a declaration of intent that welcomes customers in a reading experience that has been in the mood, before being an action.
Un format ambizioso, un’idea – replicabile – di caffè letterario che include la molteplicità in ogni suo aspetto. Abbiamo indagato a fondo gli ingrediente proposti, per arrivare alla conclusione lapalissiana che i libri sono fatti di lettere, e che l’alfabeto è il loro dna. Da qui la proposta: un sistema di segni che, diffuso nello spazio del Caffè, suggellasse da molti punti di vista un’esperienza unica. Le vetrine diventano quindi un primo manifesto, una dichiarazione d’intenti che accoglie i clienti in una esperienza di lettura che è stato d’animo, prima che azione.
client: Il Caffè dei Libri